مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 21:052023-08-09سياسي

معاملات ملکی که به ثبت رسمی نرسد باطل است 


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین گفت: طبق قانونی که در سال 1399 تصویب شد معاملات ملکی که به ثبت رسمی نرسد باطل است و در هیچ یک از ادارات پذیرفته نخواهد شد و فقط کسی مالک ملک است که معامله اش در دفاتر املاک سازمان ثبت املاک کشور به ثبت رسیده باشد.

- ایسنا/قزوین رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین گفت: طبق قانونی که در سال 1399 تصویب شد معاملات ملکی که به ثبت رسمی نرسد باطل است و در هیچ یک از ادارات پذیرفته نخواهد شد و فقط کسی مالک ملک است که معامله اش در دفاتر املاک سازمان ثبت املاک کشور به ثبت رسیده باشد.

علیرضا طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 18 مرداد 1402 برگزار شد، اظهار کرد: دفتر اسناد رسمی با سابقه ای نزدیک به یک قرن در سطح کشور به عنوان بازوان توانمند حاکمیت در راستای تثبیت مالکیت، حقوق و اموال مردم مشغول خدمات به آحاد کشور هستند و در کل کشور حدود 9 هزار دفترخانه داریم که به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: وظیفه اصلی دفتر اسناد رسمی ثبت سند رسمی است اما بیشتر وقت همکاران ما را در کنار ثبت سند رسمی، مشاوره حقوقی و ثبتی می گیرد، قابل ذکر است که این مشاوره بدون دریافت هیچگونه وجهی انجام می شود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین تصریح کرد: در زمینه سند رسمی ما مقابله ای با سند عادی داریم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاملات ملکی که به ثبت رسمی نرسد باطل است 

معاملات ملکی که به ثبت رسمی نرسد باطل است